Skip to main content

Tecnociència i Ciència-ficció: de King Kong a Einstein

Course supported in another platform


DATES DEL CURS PENDENTS DE PUBLICAR

Sobre el curs

Podria un superheroi com Batman planejar amb la seva bat-capa? Un goril•la gegant com King Kong podria ser tant gran? La ficció comparteix amb la ciència la capacitat d’especulació i el sentit de la meravella. Aspectes que la fan tant atractiva i, a l’hora, tant recomanable i útil com a recurs docent.

Sabem que, per efecte de la ciència i la tecnologia, el futur que ens espera serà diferent del passat que hem viscut i, fins i tot, del present que estem vivint. Per això, la ciència-ficció amb les seves especulacions és l’única eina que pot entrenar-nos a viure en el món del futur que la ciència i la tecnologia estan ja canviant. La ciència-ficció, ja sigui al cinema, el còmic o la literatura serveix també com a eina d’aprenentatge del futur ja que ens entrena per entendre i saber viure els canvis.

Objectius general del curs

Proporcionar recursos i materials atractius i engrescadors per a l’ensenyament-aprenentatge de la ciència i la tecnologia. Així com les metodologies per al seu ús més eficient. Tant pels docents de les àrees de ciències i tecnologia de primària i secundària com pels estudiants. Donat el seu àmbit transversal, establir ponts i nexes d’unió amb els docents de les matèries humanístiques. Vehicle per a redescobrir el plaer de la lectura.

Mostrar el potencial de la ciència-ficció, en les seves diferents manifestacions (cinema, literatura i còmic), per a motivar, interessar i capgirar actituds negatives vers la ciència. I fomentar la reflexió al voltant del progrés tecnocientífic.

Públic objectiu

  • Professorat de primària i secundària (Catalunya, resta d’Espanya i Iberoamèrica)
  • Estudiants d’ESO, Batxillerat, Cicles formatius i Cicle superior de Primària
  • Interessats en la divulgació científica

Necessitats que satisfà

  • Motivació i interès per la ciència i la tecnologia.
  • Aplicació del mètode científic
  • Desenvolupament d’un saludable esperit crític i escèptic, base del mateix mètode científic
  • Reflexió sobre les conseqüències del progrés tecnocientífic
  • Apreciació del caràcter multidisciplinar de la tecnociència
  • Atracció cap a la lectura
  • Apropament crític i responsable a la ficció (cinematogràfica, literària i en format de còmic)
  • Entrenament per assumir els canvis

Coneixements previs

Els propis del nivell educatiu corresponent.

Equip acadèmic

Course Staff Image #1

Manuel Moreno

Universitat Politècnica de Catalunya - Física i Enginyeria Nuclear (FEN)

Course Staff Image #2

Miquel Barceló

Universitat Politècnica de Catalunya - Eng.Serveis i Sistemes d'Informació (ESSI)

Course Staff Image #3

Marc Alier

Universitat Politècnica de Catalunya - Eng.Serveis i Sistemes d'Informació (ESSI)

  1. Course Number

    E15
  2. Classes Start

    Feb 01, 2016
Enroll