Skip to main content

3D Graphics for the Web Programmers

Course supported in another platform


About This Course

With the advent of WebGL, it is now possible to develop high-quality, interactive 3D graphics applications which run natively in the web browser. However, the profile required to create such applications is relatively unique, in that it requires the engineer to be proficient in both web programming and 3D programming. The objective of this course is provide web programmers with existing knowledge of Javascript the theoretical and practical knowledge to start programming 3D graphics applications for the web. The majority of graphics courses start with the very basics. In this course we take a ‘top-down’ approach, starting by using very high level scene editing tools, before drilling down and creating applications with increasing levels of complexity.

Sobre el curs

En els últims anys, la potència i l'escala de les aplicacions web ha crescut de manera exponencial. Les noves tecnologies HTML5 permeten als programadors desenvolupar pàgines web on els usuaris poden editar documents, manipular imatges i fins i tot editar vídeo. A més, es pot fer de forma compartida, basant-se en tecnologia cloud – com és el cas de googledocs i d’altres. La web inclou ara ric contingut multimèdia interactiu. Algunes de les d'aplicacions web modernes més espectaculars són aquestes que ofereixen en temps real gràfics en 3D, a través de WebGL, recentment introduït. No obstant això, la creació d'aquest tipus d'aplicacions implica un pas addicional més enllà de la programació típica web HTML5 , ja que en general requereix un nivell de coneixement i comprensió de la ciència i les matemàtiques que hi ha darrere de la creació d'aplicacions de gràfics 3D en temps real. Per tant, hi ha una necessitat clara de un curs que ajudi als programadors web a ampliar el seu conjunt d'habilitats i aprendre els elements bàsics de renderitzat 3D de gràfics en temps real.

Aquest projecte té com a objectiu general crear un MOOC sobre desenvolupament 3D per a la Web amb una àmplia projecció internacional, mesurant el més acuradament possible el seu impacte en els participants inscrits al MOOC.

Course Staff

Course Staff Image #1

Alun Evans

Professor i investigador en desenvolupament 3D per a la Web. Professor d’assignatures de gràfics.

Course Staff Image #2

Javier Agenjo

Professor i desenvolupador de 3D pera al Web. Professor d’assignatures de gràfics i programació de videojocs.

Collaborators

J-L de Bougrenet, Ioannis Kanellos: Professors convidats de TELECOM Bretagne (MINES network).

Josep Blat: Catedràtic en ciències de la computació, responsable del grup de recerca en gràfics, professor de geometria computacional i visualització avançada. Ex-director de l’Escola Superior Politècnica de la UPF.

Davinia Hernández-Leo, Kalpani Manathunga: Coordinació MOOC i support tecnologies per a l’educació.

  1. Course Number

    E26
  2. Classes Start

    Feb 15, 2016
  3. Classes End

    Mar 23, 2016
Enroll